November Garden / Listopadowy Ogród

Here it is what I have on my desktop from some time now. Beautiful Alhambra Gardens taken by my dear friend, Agnieszka. I guess it inspired me subconsciously. And if you wonder if I draw my ideas - yes, sometimes I do:
To zdjęcie mam na swoim pulpicie już od dłuższego czasu. Przedstawia przepiękne ogrody Alhambry obfotografowane przez moją bliską przyjaciółkę, Agnieszkę. Myślę, że musiał mnie ten widok podświadomie zainspirować. I jeśli zastanawiacie się, czy rysuję najpierw swoje projekty to owszem, czasem rysuję:
Not a big drawing skills, ha? But that's the whole idea.
Nie jest to może szczyt osiągnięć szkicowniczych, ale idea uchwycona.
When I transformed this idea to fabric, another one popped - to repeat the same lines in grey
Kiedy przeniosłam ją na tkaninę, pojawiła się nowa - żeby powtórzyć te linie w szarości
and white
i bieli
All the fabrics are silks, hence the shining and difficulties with taking the picture. But you can see the whole concept. Now to the quilting:
Wszystkie użyte tkaniny to jedwabie, więc błyszczą i robienia zdjęć nie ułatwiają. Ale ogólną koncepcję widzicie. Teraz pikowanie:

The hearts are not done by me - it's a ribbon :) But I've added some grey and black embroidery stitches. And don't worry, I didn't want it to be totally dreadful :)
Serca nie moje - to taka tasiemka :) Ale podhaftowałam trochę na czarno i szaro. o i nie bójcie się, nie myślałam o takim totalnie upiornym ogrodzie :)
I know it has nothing in common with Alhambra, but it doesn't have to. I just wanted to make November Garden :)
Efekt końcowy z Alhambrą nie ma nic wspólnego, ale też i nie musi mieć. Po prostu pomyślałam sobie o takim Listopadowym Ogrodzie :)
And just as I finished it, another idea popped. Something just opposite to this garden:
A jak tylko go skończyłam, pojawił się nowy pomysł. Można powiedzieć, że wręcz przeciwny do tego ogrodu:
But there's much bigger story behind. I will share it with you when I'm done with the pictures.
Ale tu już jest większa historia w tle. Podzielę się nią, jak tylko uporam się ze zdjęciami.

Comments

Debbie said…
You work magic!
dosankodebbie said…
Your creativity and skill make me shiver with delight.
Anonymous said…
Bożeno, Twoje tkaniny zawsze zachwycają. Ogród, jak widać, nawet w listopadzie jest piękny. Poprzednia oprawiana mała tkanina-cudo! Pzdr Anna Szczecin
Co tu dużo gadać ...piękne, piękne, piękne!!!!

Popular posts from this blog

Botanical laces / Botaniczne koronki

The hen in troubles

Spring is coming to the kitchen