Sewing and cooking with love / Szyjąc i gotując z miłością

Mostly sewing :)

Głównie szyjąc :)
As you can see I'm in the quilting process.

Jak widzicie, pikuję.



Now she has more shape.

Teraz i ona nabrała kształtów.

As for the hand sewing, I remember, of course, that I have some old projects to finish. And I keep working on them...

A jeśli chodzi o szycie ręczne, to oczywiście pamiętam, że mam pewne rzeczy do skończenia. I pracuję nad nimi...


But it is a bit boring now. So I had to find something for a change :)

Ale to jest troszkę nudne teraz. Więc musiałam znaleźć sobie coś dla urozmaicenia :)

It is a Contemporary Medieval Miniature in textile :) Sounds good? Well, I'm not satysfied with this one but I'm eager to try more. The size of it is 18x24 cms. I would prefer it a bit smaller. I'm planning to frame it with matt (to be ready to put in frame) and I want it to have this look of medieval miniature. We'll see.

To jest Współczesna Miniatura Średniowieczna w tkaninie :) Dobrze brzmi? No ja nie jestem nia jeszcze usatysfakcjonowana, ale mam wielką chęć dalej próbować. Ma 18x24 cm. Wolałabym, żeby była troszkę mniejsza. Mam zamiar oprawić ja w passepartout (tak, żeby była gotowa do włożenia do ramy) i żeby miała taki wygląd typu średniowieczna miniatura. Zobaczymy.

Comments

jednoiglec said…
Miniatura jest genialna! (reszty na razie nie chwalę - poczekam na efekt końcowy:)
Anonymous said…
Miniatura zapowiada się fantastycznie, praca niełatwa z uwagi na rozmiary.Dziękuję za próbkę "moich" jabłuszek, czekam na finał wszystkich prac. Pzdr Anna
potter jotter said…
Its amazing how the quilting bit brings out the shape of the people/objects in the 'picture'. She reminds me of the typical
1950s housewife! Thank you for my blogging award by the way - I am ridiculously thrilled! Will put it on my blog soon.
Cieszy mnie, że Wam się ta miniaturowa próba podoba, ale przyznam szczerze, jest ciężej niz myślałam :)

Cathy, thank you, that's exactly who I wanted her to look like :)

Popular posts from this blog

Botanical laces / Botaniczne koronki

The hen in troubles

Spring is coming to the kitchen